hotline:   +421 904 825 999  |    info(at)maximapaints.sk

Home Články Článok


Farby vo funkcii priestoru - tu je to, čo by ste mali vedieť

Farby vo funkcii priestoru - tu je to, čo by ste mali vedieť

Predstavte si svet bez farieb, len na chvíľu. Bolo by naozaj jednotvárne a príliš neinšpiratívne žiť v takomto prostredí, zhodujete sa? Farby majú dôležitú úlohu a vplyv na život ľudí.

Preto je nesmierne dôležité v akých farbách maľujete svoj svet a priestor, v ktorom žijete, oddychujete si, učíte sa, pracujete...
Početné štúdie potvrdzujú fyziologickú, biologickú, psychologickú a estetickú funkciu farieb. Pomocou farieb môžeme vyjadriť autentickosť, povzbudiť náladu, tvorivosť, motiváciu a produktivitu, meniť účel miestností. Farby sú práve tie, ktoré predávajú výrobky, sú mocnou marketingovou zbraňou, to vám potvrdí každý obchodník. Je vám známe, že farba činí obrovských 85% z dôvodov, prečo sa niekto rozhodne kúpiť nejaký výrobok?
To všetko platí, ak vieme AKO správne zosúladiť výber farieb s funkciou miestnosti. Iba tak môžeme naplno využiť účel danej miestnosti alebo nahradiť určité nedostatky.
To si vyžaduje dokonalú znalosť vlastností farieb, ich správneho kombinovania a účinku, ktorý sa tým dosiahne. Najlepšie je takú prácu zveriť odborníkom a nič nenechať náhode. Profesionálny tím bude vedieť nielen nepochybne zladiť kolorit s funkciou priestoru, ale aj vybrať dostatočne kvalitné materiály (link) na dosiahnutie požadovaného účinku.
Avšak, s niekoľko dôveryhodných rád niektoré veci môžete urobiť aj sami.

Funkčnosť pred estetikou
Všetci máme svoje obľúbené farby. Medzitým, pri výbere odtieňov pre konkrétnu miestnosť funkčnosť by mala ustúpiť miesto pred estetickým zážitkom. Výber farieb závisí od viacerých faktorov: svetlosti, teploty, východnej, či západnej orientácie a veľkosti miestnosti, respektíve nedostatkov, ktoré by mali byť korigované.
Svetlo a teplota miestnosti veľmi vplývajú na výber farby.
Nakoľko je priestor orientovaný smerom na sever je žiadúce použiť teplé farby, ako je červená, oranžová a žltá. Tieto elegantné farby sa odporúčajú aj pre miestnosti, v ktorých sa trávi najviac času, ako sú obývacie izby, pretože vyvolávajú pocit tepla a príjemnosti. Samozrejme, treba byť zdržanlivý, najmä s červenou.

Červená farba, aj keď pôsobí ako silný psychofyzický stimul, môže vyvolať nepríjemnosť a znepokojenie, ale sa vždy môže využiť pre dekoráciu nejakého detailu. Tmavé a teplé farby tvoria v priestore príjemné tóny, ale ho aj zmenšujú, takže ich používame pre priestory väčších rozmerov.

Teplé a slnečné, na juh orientované miestnosti by sa mali maľovať studenými odtieňmi, ako je modrá, zelená a fialová. Môže vám byť na osoh údaj, že ľudia v zelenomodrej miestnosti cítia o 3-4 stupne nižšiu teplotu než v oranžovej, ikeď je teplota miestnosti v oboch prípadoch rovnaká. Zelená a modrá sú skvelým výberom pre kúpeľne, lebo sú otvorené a vyvolávajú pocit sviežosti. Ideálne sú zvlášť pre malé kúpeľne, pretože studené farby vizuálne zväčšujú priestor.
Neutrálne a pastelové farby v spálni poskytnú potrebný pokoj. Vodoumývateľné farby s rôznymi efektnými prvkami, ako sú ozdoby alebo zvýšený lesk, môžu detský kútik veľmi obohatiť a urobiť neodolateľným.

Farby zvyšujú produktivitu a predaj
Najväčšie obchodné spoločnosti už rokami sa spoliehajú na chromatiku a psychológiu farieb s cieľom vplývať na produktivitu zamestnancov a podnietiť väčšiu predaj výrobkov. Výber farieb v pracovnom prostredí je dôležitý, pretože na pracovisku strávime veľkú časť dňa. Pre väčšinu ľudí pracovné prostredie je druhým domom. Studené farby v kancelárskych priestoroch vytvoria pokojnú atmosféru a pocit, že čas beží rýchlejšie. Modrá je ideálna pre stimuláciu ľudského umu, takže je veľmi populárna pre účtárne. Pre tvorivé povolania a profesie dizajnéri interiéru odporúčajú žltú, a pre psychickú rovnováhu a vyššiu produktivitu - zelenú. Samozrejme, vždy môžete kombinovať viac farieb a využiť účinky každej z nich.

Pre predajné priestory farba by sa mala voliť v závislosti od toho, čo chcete vyvolať u potenciálnych zákazníkov. Často sú určité farby trvale spojené s obchodnými značkami (napr. McDonald's), čo medzi zákazníkmi vyvoláva pocit blízkosti. Modrá vyvoláva pokoj a dôveru, zatiaľ čo červená reprezentuje silu a slúži na zvýraznenie priestoru a povzbudenie chuti k jedlu v reštauráciách.
Konečne, ľudské oko rozlišuje zo 10 miliónov farebných odtieňov. Použite svoju fantáziu, a majúc na zreteli niektoré z týchto smerníc, oddajte sa nekonečným kombináciám. Inšpirácia je všade okolo.

SPÔSOB DORUČENIA

Zakúpené produkty Vám doručíme vlastnou dopravou alebo zmluvným prepravcom.

FIREMNÍ ZÁKAZNÍCI

Spolupracujeme výhradne na obchodnom vzťahu B2B.

PRÉMIOVÁ KVALITA

Maxima produkty prezentujú prémiovú kvalitu s výbornými vlastnosťami.

© 2024 maximapaints.sk | mapa stránok